Objekt |
Eierandel |
Siste året |
Forrige året |
Vekst(%) |
FREJA TRANSPORT HOLDING AS |
100,00% |
●●●● |
●●●● |
-62,61% |
|
FREJA TRANSPORT & LOGISTICS AS |
100,00% |
●●●● |
●●●● |
|
|
TOTALT: Alle selskap |
|
●●●● |
●●●● |
-62,61% |
Objekt |
EK |
EK(%) |
Immaterielt |
Justert EK |
Justert EK(%) |
FREJA TRANSPORT HOLDING AS |
45 264 |
12,53% |
74 950 |
●●●● |
●●●● |
|
FREJA TRANSPORT & LOGISTICS AS |
54 925 |
15,02% |
22 260 |
●●●● |
●●●● |
|
TOTALT: Alle selskap |
100 189 |
13,78% |
97 210 |
●●●● |
(1) |
(1) Tallene er ikke konsolidert på konsern nivå
Objekt |
Egenkapital |
Andel immaterielt |
Justert EK |
FREJA TRANSPORT HOLDING AS |
45 264 |
74 950 |
●●●● |
Andel Immaterielt |
Nedskrivning immaterielt |
Justert EK |
74 950 |
-10,00% |
●●●● |
|
|
-30,00% |
●●●● |
|
|
-50,00% |
●●●● |
|
|
-70,00% |
●●●● |
|
|
-100,00% |
●●●● |
Egenkapital risiko forklaring:
Immaterielle eiendeler er ikke-fysiske verdier som forskning og utvikling, varemerker, forretningsnavn og patenter.
For at en immateriell eiendel kan balanseføres må den både være «identifiserbar» og at det er sannsynlig «at de fremtidige økonomiske fordelene vil tilknyttes selskapet».
Verdien skal vurderes i forhold til fremtidig økonomisk fordel, at man har evne og intensjon til å kunne benytte eiendelen og at foretaket har tilgang til de tekniske og finansielle ressurser som er nødvendig for å oppnå den økonomiske fordelen.
Hvis ikke bør verdien av den immaterielle eiendelen nedskrives.
Det kan få en egenkapital konsekvens for mange.