Giraff Media (GM) er et nytenkende medieselskap innenfor digital utendørsreklame (DOOH) som ble stiftet i 2011. Selskapet etablerer og selger reklame på serier med digitale reklameskjermer. Giraff Media er i dag Norges ledende tilbyder av digital utendørsreklame på ski destinasjoner. Giraff Media tilbyr i dag en solid utendørsserie (DOOH) med digitale reklameskjermer som gir synlighet på kjøpesentre, skisentre/rekreasjonsområder og ute i bybildet i flere av de største byene i Norge. Selskapet sine mål er å kunne overta og utvikle nye digital serier og delta i offentlige anbud som f.eks Sporveiene, Gardermoen og flyplasser. Giraff Media ønsker dessuten å ta en større andel av et voksende utendørsmarked som i dag er på ca. 750 mill i Norge og dermed bli en sterk utfordrer til duo-polet som eksisterer i Norge. Selskapet har dyktige og dedikerte ansatte med særlig kompetanse innen salg og ble kåret til Gasellebedrift to år på rad i DN sin kåring (2016 og 2017).
Forretningsmodell
Giraff Media leverer en innovativ utendørsserie (DOOH) med digitale reklameskjermer som gir annonsør unik synlighet på kjøpesentre, skisentre/rekreasjonsområder og ute i bybildet i flere av de største byene i Norge. Høykvalitets -digital kommunikasjon kampanjer som kan endres i forhold til tid, sted, vær eller varebeholdning.
Skalerbarhet
Markedspotensial
Unikhet
Type produkter
Type kunder
Salgsmetoder
Leveransemodell
Bransje og produkt
Marked og vekst
Markedet domineres i all hovedsak av to bransjegiganter som heter Clear Channel og JCDecaux De ovennevnte har hhv. ca. MNOK 450 og 300 av et marked på totalt ca. MNOK 750. Giraff Media ønsker å bli en sterk utfordrer til duopolet som eksisterer i Norge.