Escape Hunt Nordic AS ble grunnlagt i november 2016 med 752.830 kroner i egenkapital. Aksjeplasseringer gjennomført i desember 2016 med kr 1.060.000 og i juni 2017 med kr 800.000. Sitter på eierrettighetene for verdens største escape room system, Escape Hunt, i Norden; - 10 års rettigheter med automatisk fornyelse (evergreen clause) Opererer i dag 14 lønnsomme escape room sentralt i Oslo, Bergen og Trondheim. Ser etter MNOK 4 i egenkapital for å sikre vekstplanen om å åpne ytterligere 10 nye escape rooms i Oslo, Stavanger og Trondheim. En unik investormulighet i et marked med stor vekst og økende popularitet i både bedriftsmarkedet og konsumentmarkedet i hele Norden.
Egenkapitalfinansiering
Ønsket kapital: 4 000 000 (4,0 millioner) NOK
Vi skal bruke kapitalen til å etablere ytterligere 10 escape room i hhv. Stavanger, Oslo og Trondheim. Videre sikre etablering av sub-franchise i Sverige og Danmark som skal gi ytterligere 16-30 spillrom. Et antall av disse rommene vil være VR (Virtual Reality) escape room.
Følgende egenkapitalfinansiering ønskes:
- Aksjeemisjon
Bruksområder
- Skape vekst
- Øke markedsbudsjettet
- Gjøre produktinvesteringer
Ledelse og Kompetanse
Styreprofil (2 personer)
1
Med finansiell erfaring
|
2
Med bransjefaglig erfaring
|
1
Med internasjonal erfaring
|
2
Med gründer-erfaring
|
Ledergruppe
Navn | Utdanningsnivå | CV |
---|---|---|
Jan Erik Dietrichson | Bachelor (2-4 års studier) | Last ned |
Master: 0 | Bachelor: 1 | Annet: 0 |
Forretningsmodell
Escape room er en fantastisk morsom aktivitet hvor dere jobber sammen i team for å løse oppgaver - for å finne veien ut av et tematisert rom (fysisk eller VR-basert) før det har gått 60 minutter. Typiske kunder er bedrifter som har kick-off, teambuilding, julebord eller sommerfester. I privatmarkedet er det utdrikningslag, studentgrupper, vennegrupper, familiedager og bursdager som tiltrekkes.
Skalerbarhet
Markedspotensial
Unikhet
Type produkter
Type kunder
Salgsmetoder
Leveransemodell
Bransje og produkt
Escape Hunt er et av verdens raskest voksende underholdningsfenomen. På under to år har spillere i nesten 30 land og 50 byer rundt omkring i verden spilt mer enn 25 millioner minutter med Escape Hunt. Vi skaper nervepirrende, hjertebankende underholdning - pakket inn i sentralt beliggende, og hyggelige omgivelser. Den typen spenning du vanligvis trenger en stor fornøyelsespark for å oppleve.
Teknologiens unikhetsgrad
«Disruptiv effekt teknologi»
Teknologibeskyttelse
Marked og vekst
Escape room har hatt en eksplosiv vekst internasjonalt, de Nordiske landene henger etter i denne utviklingen. Trenden nå går mot større escape room etableringer som kan tilby lounge, møteromsfasiliteter o.l. for å dekke behovet fra større grupper - som Escape Hunt. Markedet er alle mellom 8 og 80 år, segmentering og målrettet markedsføring av sentralt beliggende lokaler er nøkkelen til suksess.
Vekstpotensial
Lønnsomhet
Betalingsvilje
Konkurranse
Markeder
Magien i prosjektet
Vekst- og markedsdrivere
Markedstrusler og -utfordringer
Eierskap og exit
Vi er i rute med en plan om omsetning på >MNOK 16 og EBITDA på >MNOK 4,5 i 2022, med påfølgende planlagt exit.