Markedet for spillbasert læring er i sterk vekst. Vi utvikler matematikkspillet «Numetry» som kommer i salg i mai neste år. Konseptet er myntet på internasjonal forskning som viser tydelig at barn og unge lærer best via lek og spill. I Numetry får barna først og fremst en engasjerende spillopplevelse, men som lærer dem matematikk underveis. I den andre enden får foreldre og lærere ut data om barnets læring og utfordringer i sanntid. Produktet utvikles i tett samarbeid med norske grunnskoler og skal i hovedsak selges til det internasjonale konsumentmarkedet etter en abonnementsbasert modell. Tidligere i år tiltrakk vi oss en gruppe med profesjonelle investorer som kom inn på eiersiden. Vi har nå klart et styre og ledelse med tung kompetanse, samt en Innovasjonskontrakt og SkatteFUNN. I oppseilingen til salgsstart inviterer vi nå til emisjon. Investeringer over 30.000 NOK vil kvalifisere til personlig skattefradrag via KapitalFUNN-ordningen. Video: https://youtu.be/B6wqyH0JR5E
Egenkapitalfinansiering
Ønsket kapital: 4 800 000 (4,8 millioner) NOK
Vi henviser til budsjett på vår hjemmeside hvor det finnes tre arkfaner med detaljert beskrivelse av hvordan kapitalen er tenkt investert. Se : https://eduplaytion.no/2019/11/13/emisjon/
Følgende egenkapitalfinansiering ønskes:
- Aksjeemisjon
Bruksområder
- Øke markedsbudsjettet
- Skape vekst
- Gjøre produktinvesteringer
Ledelse og Kompetanse
Styreprofil (3 personer)
2
Med finansiell erfaring
|
2
Med bransjefaglig erfaring
|
2
Med internasjonal erfaring
|
2
Med gründer-erfaring
|
Forretningsmodell
Numetry utvikles i et tett samarbeid med norske grunnskoler som bidrar med ressurser i prosjektets utvikling, og vil bruke spillet løpende i undervisning. Når Numetry brukes utenfor skolen, vil det selges som et abonnement til mor og far for ca 79 kr/mnd. Vi tror på høy betalingsvilje fordi det i tillegg til å være et spill, gir foreldre unik innsikt i barnets læring, og tips til hvordan bidra.
Skalerbarhet
Markedspotensial
Unikhet
Type produkter
Type kunder
Salgsmetoder
Leveransemodell
Marked og vekst
Produktet er utarbeidet i tett samarbeid med norske grunnskoler for å sikre utviklingi trå med læreplanen. Men markedet er uansett internasjonalt, og produktet vil kort tid etter lansering i Norge tilgjengeliggjøres globalt. Tjenesten skal selges etter en freemium-modell, som betyr at alle kan spille, men den mest komplette og berikende opplevelsen vil kreve en betalende premium-konto.
Vekstpotensial
Lønnsomhet
Betalingsvilje
Konkurranse
Markeder
Magien i prosjektet
Vekst- og markedsdrivere
Markedstrusler og -utfordringer
Eierskap og exit
I nyere tid har vi sett noen interessante transaksjoner blant norske selskap innen edTech, hovedsakelig knyttet til Kahoot!. Internasjonalt er det imidlertid lang større M&A-aktivitet innen vår bransje, og derfor vil det være naturlig at selskapet jobber strategisk med dette for øye. Det vil derfor satses meget offensivt på brukervekst i de kommende årene.