Eduplaytion AS' Investorprofil

Eduplaytion AS Konsulentvirksomhet tilknyttet informasjonsteknologi (62020) 05.06.2018 7
Kristoffer Hundershagen 95115756 http://numetry.com/2019/11/13/emisjon/

Markedet for spillbasert læring er i sterk vekst. Vi utvikler matematikkspillet «Numetry» som kommer i salg i mai neste år. Konseptet er myntet på internasjonal forskning som viser tydelig at barn og unge lærer best via lek og spill. I Numetry får barna først og fremst en engasjerende spillopplevelse, men som lærer dem matematikk underveis. I den andre enden får foreldre og lærere ut data om barnets læring og utfordringer i sanntid. Produktet utvikles i tett samarbeid med norske grunnskoler og skal i hovedsak selges til det internasjonale konsumentmarkedet etter en abonnementsbasert modell. Tidligere i år tiltrakk vi oss en gruppe med profesjonelle investorer som kom inn på eiersiden. Vi har nå klart et styre og ledelse med tung kompetanse, samt en Innovasjonskontrakt og SkatteFUNN. I oppseilingen til salgsstart inviterer vi nå til emisjon. Investeringer over 30.000 NOK vil kvalifisere til personlig skattefradrag via KapitalFUNN-ordningen. Video: https://youtu.be/B6wqyH0JR5E

 Egenkapitalfinansiering

Ønsket kapital: 4 800 000 (4,8 millioner) NOK

Vi henviser til budsjett på vår hjemmeside hvor det finnes tre arkfaner med detaljert beskrivelse av hvordan kapitalen er tenkt investert. Se : https://eduplaytion.no/2019/11/13/emisjon/


Følgende egenkapitalfinansiering ønskes:

  • Aksjeemisjon

Bruksområder

  • Øke markedsbudsjettet
  • Skape vekst
  • Gjøre produktinvesteringer

Eget prospekt

 Ledelse og Kompetanse

Styreprofil (3 personer)

2
Med finansiell erfaring
2
Med bransjefaglig erfaring
2
Med internasjonal erfaring
2
Med gründer-erfaring

Ledergruppe

Navn Utdanningsnivå CV
Kristoffer Engebø Hundershagen Master (5+ års studier) Last ned
Eva Løkeland Lerøy Master (5+ års studier) Last ned
André Aarøen Master (5+ års studier) Last ned
Master: 3Bachelor: 0Annet: 0

 Forretningsmodell

Numetry utvikles i et tett samarbeid med norske grunnskoler som bidrar med ressurser i prosjektets utvikling, og vil bruke spillet løpende i undervisning. Når Numetry brukes utenfor skolen, vil det selges som et abonnement til mor og far for ca 79 kr/mnd. Vi tror på høy betalingsvilje fordi det i tillegg til å være et spill, gir foreldre unik innsikt i barnets læring, og tips til hvordan bidra.

Skalerbarhet

Meget god

Markedspotensial

Internasjonalt

Unikhet

Ganske

Type produkter


Type kunder


Salgsmetoder


Leveransemodell


 Marked og vekst

Produktet er utarbeidet i tett samarbeid med norske grunnskoler for å sikre utviklingi trå med læreplanen. Men markedet er uansett internasjonalt, og produktet vil kort tid etter lansering i Norge tilgjengeliggjøres globalt. Tjenesten skal selges etter en freemium-modell, som betyr at alle kan spille, men den mest komplette og berikende opplevelsen vil kreve en betalende premium-konto.


Vekstpotensial

Stort

Lønnsomhet

Meget godt

Betalingsvilje

Meget god

Konkurranse

Svak

Markeder

Internasjonalt

Magien i prosjektet

- Unik tjeneste
- Et marked i vekst
- Mulighet for rask vekst
- Positive samfunnstrender

Vekst- og markedsdrivere

Økende markedsmodning
Digitaliseringsmuligheter
Markedsvekst

Markedstrusler og -utfordringer

Utfordrende salgsmodeller
Utfordrende markedsstrategi

 Eierskap og exit

I nyere tid har vi sett noen interessante transaksjoner blant norske selskap innen edTech, hovedsakelig knyttet til Kahoot!. Internasjonalt er det imidlertid lang større M&A-aktivitet innen vår bransje, og derfor vil det være naturlig at selskapet jobber strategisk med dette for øye. Det vil derfor satses meget offensivt på brukervekst i de kommende årene.

Dagens aksjonærbegrensninger er :


- Aksjekjøpsrettigheter

Dagens eiere aksepterer:


- Å selge hele selskapet hvis en ny hovedinvestor ønsker det
- Å ikke alene kunne selge sine aksjeposter uten å ta med investorene

Mest trolige kjøpere av selskapet:


- Internasjonale konkurrenter
- Nye bransjeaktører
- Internasjonale investorer

Interessante verdier:


Tilgang til marked
Tilgang til kundevolumer
Tilgang innhold-trafikk